گرمایش اماکن عمومی

۴ بازديد

در اماکن مذهبی و عمومی مانند مساجد، حسینیه ها، سالن های مسافربری و غیره، در فصول سرد سال از هیترهای تابشی استفاده می شود. این اماکن  علاوه بر رفت و آمد زیادی که دارند از ابعاد و مساحت بالایی برخوردار هستند؛ از این رو برای گرمایش اماکن عمومی و مذهبی اگر از سیستم های قدیمی مانند موتورخانه ها یا بخاری های صنعتی استفاده کنیم تنها باعث هدر دادن انرژی می شویم و در عین حال گرمای مطلوبی را هم نخواهیم داشت. اما چاره چیست؟ آیا برای سیستم گرمایش مکان های عمومی راه حلی وجود دارد؟

 

 

سیستم گرمایش تابشی؛ گرمایش مکان های عمومی و مذهبی

سیستم های گرمایشی تابشی علاوه بر اینکه در محیط های باز کاربرد دارند، در اماکن سر بسته مانند حسینیه ها، سالن های فروشگاهی و دیگر اماکن عمومی نیز بسیار استفاده می شوند. علت مورد توجه قرار گرفتن این سیستم گرمایشی اول از همه مقرون به صرفه بودنش است؛ چرا که این دستگاه با کمترین انرژی و سوخت کار می کند و به سرعت فضا را به دمای مد نظرتان می رساند. به طور کلی باید گفت با استفاده از هیترهای تابشی دیگر نیاز نیست زمان و تایم طولانی را برای گرم کردن محیط صرف کنید.

گرماتاب ها به دو صورت گازی و برقی به بازار عرضه می شوند که هرکدام از آن ها مشخصه های خاص خود را دارند؛ بنابراین با توجه به شرایطی که در محیط دارید، می توانید محصول مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

نحوه  عملکرد سیستم گرماتاب در گرمایش اماکن عمومی

نحوه عملکرد بخاری تابشی یا همان گرماتاب، در اماکن عمومی به این صورت است که گرما از طریق منعکس کننده هایی که درون دستگاه قرار دارند به تمامی نقاط مکان عمومی و مذهبی ساطع می شود. این سیستم دقیقا مانند یک خورشید عمل می کند و تمامی امواج گرما را به تمامی نقاط بدن می رساند و باعث گرم شدن آن می شود.

 هیتر تابشی ابتدا با احتراق سوخت و انرژی، امواج مادون قرمز را تولید می کند که این امواج به لوله های آلومینایز با دمای خیلی بالا منتقل می شوند و در آخر بصورت یکسان و کنترل شده تمامی محیط را گرم می کنند.

 

مزایای استفاده از هیتر تابشی

در گذشته گرمایش اماکن عمومی کار بسیار دشواری بود اما در دنیای امروز با پیشرفت های چشمگیر پی در پی، کمتر کسی است که درباره مزایای گرماتاب یا هیترهای تابشی نداند. یکی از پررنگ ترین مزیت های این سیستم به نسبت سیستم های گرمایشی قدیمی مانند موتورخانه ها یا بخاری های صنعتی، صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت است که نتیجه آن صرفه جویی در بودجه و سرمایه مصرفی است. در ادامه سعی داریم به دیگر مزایای این سیستم گرمایشی پیشرفته بپردازیم با ما همراه باشید.

  • عدم اشغال فضای مفید:

در گذشته یکی از معضلات سیستم های گرمایشی قدیمی، جاگیر بودن آن ها بود: چرا که اماکن عمومی و مذهبی به تمامی محیط خود نیاز دارند و وجود یک موتورخانه برای راه اندازی یک سیستم گرمایشی مرکزی بسیار کار سختی بود. اما امروزه با وجود هیترهای تابشی این مشکل کاملا برطرف شده است؛ چرا که این سیستم نیازی به جا و مکان خاصی ندارد.

گرماتاب ها این اجازه را به  شما می دهند تا تنها با قرار دادن آن ها در سقف و دیوار از دیگر قسمت های محیط خود استفاده بهینه را ببرید و دیگر نگران جاگیر بودن سیستم گرمایشی نباشید.

 

  • کمک به محیط زیست و جلوگیری از تولید آلودگی:

همانطور که اشاره کردیم سیستم های گرمایش تابشی تا حدود ۶۰% از مصرف سوخت و انرژی را به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی کاهش می دهند. همین کاهش در مصرف انرژی باعث کمتر شدن آلودگی ها براثر مصرف سوخت های فسیلی شده است.

این سیستم پیشرفته برای پخش گرما ابتدا سوخت اولیه را به احتراق در می آورد و پس از آن به شکل امواج مادون قرمز در محیط پخش می شود که همین امر موجب جلوگیری از پخش شدن آلودگی در فضا می شود. گرمایی که از گرماتاب به محیط القا می شود بیشتر از گرمای سیستم های موتورخانه  است؛ چرا که سیستم های قدیمی سعی بر گرم کردن تمامی محیط اطراف داشتند، اما سیستم بخاری تابشی تنها افراد را گرم نگه می دارد.

 

  • کاهش مصرف انرژی:

یکی از مهم ترین و اولین مزایای استفاده از گرماتاب، کاهش در مصرف انرژی است؛ به جرات می توان گفت که این سیستم مصرف انرژی را تا ۶۰% کاهش می دهد. در مقابل برای گرم کردن اماکن عمومی و مذهبی با ابعاد وسیع از طریق سیستم های قدیمی حداقل زمانی که صرف می شود، ۳۶ ساعت است تا محیط به دمای مطلوب و مناسب برسد. بنابراین با کمک گرماتاب ها دیگر نیاز به صرف زمان طولانی برای گرم نمودن اماکن عمومی نیست. این سیستم دقیقاً مانند یک خورشید عمل می کند و گرما را به طور یکسان و دقیق به تمامی نقاط، اشیا و انسان می تاباند.

  • کیفیت بالای هوا و آسایش:

احتمالاً شنیده اید که گرما به علت سبک بودن، همیشه به سمت بالا می رود و در زیر سقف جمع می شود؛ این یکی از معایب سیستم های گرمایشی قدیمی است که باعث اختلاف دمای زیادی بین سقف و کف می شود. اما این مشکل در سیستم های گرماتاب حل شده است؛ چرا که انرژی گرمایشی، کاملاً به صورت یکسان در تمامی نقاط به صورت تابشی پخش می شود و افراد و اجسام را گرم می کند.

گرمای مطلوب بخاری های تابشی محیطی آرامش بخش را برای افراد فراهم می نماید و به طور کلی این دستگاه برای گرمایش اماکن عمومی و مذهبی بهترین گزینه می باشد.

  • دیگر مزایا سیستم گرمایش تابشی:


  1. نگهداری ساده و نصب آسان
  2. مستقل بودن هریک از بخاری های تابشی
  3. منعطف بودن سیستم

 

از چه هیتر تابشی برای گرمایش اماکن عمومی استفاده کنیم؟

اگر به دنبال یک بخاری تابشی مناسب برای اماکن عمومی و مذهبی هستید، توصیه ما به شما استفاده از گرماتاب UT است. این سیستم برای شروع به کار نیازمند گاز شهری بوده و پس از اینکه مشعل مخصوص آن با کمک گاز شروع به کار کرد، درون لوله ها گرما با شدت زیادی منتقل می شود. درون لوله ها این گرما تبدیل به امواج مادون قرمز می گردد که برای محیط آلایندگی ندارد. 

در پایان گرما با کمک منعکس کننده ها بصورت تابشی به تمامی نقاط محیط انتقال پیدا می کند.

مشخصات انواع هیتر تابشی UT

علت نام گذاری گرماتابUT، وجود لوله ای به شکل U در ساختارش می باشد. این سیستم دارای وزنی در حدود ۴۹ تا ۶۷ کیلوگرم بوده و طول آن حدوداً ۳ الی ۹ متر است.

 

سخن پایانی

امروزه برای گرمایش اماکن عمومی و مذهبی از سیستم های پیشرفته ای چون هیترهای تابشی استفاده می شود که مزایای بسیار زیادی دارند. این سیستم در مصرف سوخت و انرژی تا ۶۰% صرفه جویی می کند. از طرفی استفاده از این دستگاه برای محیط اصلاً مضر نیست؛ چرا که در هنگام ورود سوخت های فسیلی این سوخت تبدیل به امواج مادون قرمز شده و پس از آن به شکل گرما به محیط منتقل می شود.

سیستم هیتر تابشی دارای انواع مختلفی است که یکی از رایج ترین آنها در اماکن عمومی مدل UT است. این مدل از گرماتاب ها به علت وجود لوله U شکلی که در ساختارش قرار دارد به این نام معروف است. جاگیر نبودن، نصب آسان، کیفیت عالی و طول عمر بالا از جمله مزیت های گرماتاب ها است. پیشنهاد می کنیم لیستی از مشخصات مدنظرتان را تهیه کنید و با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا با مشاوره ای عالی خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.