گرمایش گاوداری

۲ بازديد

برای گرمایش گاوداری سیستم های مدرنی مانند گرماتاب گاوداری یا هیتر تابشی گاوداری (بخاری تابشی گاوداری) تولید و عرضه شده است. سیستم گرمایش تابشی گاوداری یکی از بهترین محصولات گرمایشی است که عملکردی مشابه به تابش خورشید دارند و سبب گرم شدن محیط به صورت یکنواخت می شوند. ضمنا این دستگاه علاوه بر این موضوع، در مصرف انرژی و سوخت بسیار بهینه عمل می کند. اگر شما هم کنجکاو شده اید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.
از دیرباز تا اکنون سیستم گرمادهی گاوداری از چالش‌های اصلی صاحبان این صنعت، بوده است. با توجه به اهمیت فرآورده هایی مانند گوشت و شیر گاو، نگهداری دام از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ از این رو در فصول سرد سال مسئله گرم شدن گاوداری از دغدغه های بسیار مهم دامداران به شمار می رود.

 بالا بودن بیش از اندازه دمای دامداری باعث می شود تا حیوان علوفه مصرف نکند و این موضوع بر روی وزن گیری آن تاثیر می گذارد. از طرفی پایین بودن دما باعث می شود تا دام برای افزایش انرژی، علوفه بیشتری مصرف کند که در این حالت ضریب تبدیل علوفه به شیر و گوشت کاهش می یابد. اما راه حل چیست؟ چگونه می توان محیط دامداری را با توجه به شرایط دام و آب و هوا تنظیم نمود؟

 

سیستم گرمایش تابشی چیست؟

در سیستم های سنتی تمام گرما به سمت بالا می رود؛ اما در سیستم گرمایش تابشی، گرما به اجسام و اشیا منتقل می‌گردد و این عمل خیلی سریع اتفاق می افتد. این سیستم ها در سال های اخیر در گرمایش گاوداری بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و مشتریان زیادی را جذب خود کرده است. گرمای سیستم های گرمایشی تابشی بسیار لذت بخش بوده و می‌تواند فضای گاوداری شما را بسیار دلنشین کند.
سیستم گرمایش تابشی از جدیدترین سیستم ها جهت گرم کردن فضاهای بزرگ مانند سوله و گاوداری می باشد. در این سیستم ها از روش تابشی مانند خورشید برای گرم کردن کل محیط استفاده می شود. سیستم های گرمایشی تابشی گرما را از دیوارها، کف و سقف منتقل می نمایند. این سیستم جایگزین بسیار خوبی برای بخاری های سنتی است؛ چرا که هم نصب آسانی دارد و هم به لحاظ مصرف انرژی بهینه عمل می کند.

 

 

نحوه عملکرد سیستم های هیتر تابشی در گرمایش گاوداری

سوخت مصرفی گرماتاب های گاوداری از گاز شهری می باشد. در این سیستم ها، گاز، داخل لوله های طویل سوخته و گرمای ناشی از آن به صورت تابشی سبب گرم شدن محیط می شود. ضریب تابشی لوله ها بسیار بالا بوده و به همین دلیل انرژی تلف شده ناشی از آن بسیار کم است که این خصوصیت مهم سبب کاهش مصرف انرژی می گردد.

حرارت تولید شده در لوله ها باعث می شود تا صفحاتی که در بالای این لوله ها قرار دارند، گرما را به محیط به صورت یکنواخت منتقل نمایند. در واقع امواج تولید شده توسط صفحات بالای لوله ها به سمت پایین و بالا رفته و در نتیجه در کل محیط منعکس می شود.

بهترین سیستم های گرمایش تابشی برای گرم کردن گاوداری

سیستم های تابشی از محبوب ترین دستگاه ها در گرمایش گاوداری هستند که در فصول سرد سال مورد استقبال بسیاری از دامداران قرار می گیرند. ناگفته نماند که گرماتاب گاوداری دارای انواع مختلفی است که از بهترین مدل های آن، می توان به گرماتاب لوله ای، هیتر تابشی و جت هیتر اشاره کرد.

 

  • گرماتاب لوله ای

گرماتاب های لوله ای از بهترین هیترهای تابشی گاوداری به حساب می آیند. این گرماتاب خود انواع مختلفی دارد که لوله ای مدل UT و لوله ای سری SL از مهم ترین مدل های این نوع گرماتاب به شمار می روند.

گرماتاب های لوله ای UT بدلیل ساختار لوله ای u شکل خود به این اسم معروف شده اند. این سیستم گرمایش تابشی در ارتفاع سقف و دیوار نصب می شود که از طریق گاز شهری موجب گرمایش محیط می شود. در این نوع گرماتاب گرما به وسیله لوله هایی که در سقف نصب شده اند تابش یافته و در سراسر محیط منعکس می شوند.

گرماتاب لوله ای SL نیز به دلیل داشتن یک لوله در ساختار خود بدین شکل نامگذاری شده است و همانند گرماتاب ut برای گرمایش محیط از گاز شهری استفاده می کند. این گرماتاب به علت داشتن یک لوله تابشی بیشتر مناسب محیط های کوچک می باشد. در این دستگاه گرمای محیط به وسیله مشعلی که در داخل لوله قرار دارد تامین می شود. هر دو سری با توجه به کاربری مدنظرتان بسیار مناسب هستند.

  • جت هیتر

جت هیتر یکی دیگر از سیستم های گرمایش تابشی گاوداری به شمار می رود. در واقع این محصول نوعی بخاری تابشی بوده که علاوه بر صنعت گاوداری در صنایع دیگر نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هیتر تابشی گاوداری که به بخاری موشکی نیز معروف است، از سیستم های گرمایشی پرتوان محسوب می شود و بیشتر در محیط های بزرگ مانند برخی از گاوداری ها کاربرد دارد

ناگفته نماند که جت هیتر در دو مدل گازی و برقی تولید می شود که نوع برقی آن با استفاده از جریان الکتریکی، انرژی مورد نیاز را برای گرمای محیط فراهم می نماید. این محصول به دلیل مزایای فراوانی که دارد از بهترین گرماتاب های شناخته شده است و یک سیستم بی نظیر جهت گرمایش گاوداری می باشد.

  • هیتر تابشی سرامیکی

هیتر سرامیکی از دیگر محصولات گرماتاب گاوداری به شمار می رود که در محیط های بزرگ مانند کارخانه ها و گاوداری ها استفاده می شود. متریال به کار رفته در این محصول سرامیکی بوده و با داشتن روکش فلزی از بهره وری بالایی برخوردار است. در این دستگاه، برای تولید گرما از انرژی الکتریکی استفاده می شود که این انرژی در هیتر سرامیکی از صفحات مقاوم آن عبور کرده و با حرارتی که ایجاد می کند سبب انتقال گرما در محیط می شود.

البته در هسته مرکزی این محصول از نیکل و کروم استفاده شده که این موضوع گرمای زیادی را تولید می کند. این سیستم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد از محبوب ترین گرماتاب های گاوداری به شمار می رود.


 

  مزایای استفاده از هیتر تابشی در گاوداری ها

سیستم گرمایش تابشی از مزایای زیادی برخوردار است و همین امر سبب شده تا استفاده از آن در گرمایش گاوداری روزبه‌روز افزایش یابد. این مزایا سبب می شود تا مشتری مربوطه با اطمینان کامل اقدام به خرید این محصولات نماید. سیستم های گرمایشی تابشی دقیقاً همچین مزیتی دارند و با توجه به کارایی و ویژگی های فوق العاده ای که دارند، از قیمتی مناسبی نیز برخوردار هستند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

  •   ایمنی بالا گرماتاب در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دیگر

ایمنی بالا در استفاده از یک محصول در گرمایش گاوداری بسیار حائز اهمیت است. سیستم های گرمایشی زیادی برای صنعت گاوداری وجود دارند که از ایمنی کاملی برخوردار نمی باشند. مثلا بخاری های گازی ممکن است سبب نشت گاز شده و موجب به خطر افتادن حیات دام هایتان شود. اما استفاده از گرماتاب در صنایع مختلف مخصوصا گاوداری، به دلیل اینکه از روش تابشی در تولید گرما استفاده می کند، چنین مشکلی به وجود نمی آید.

این سیستم در بالای سقف به طور استاندارد نصب می شود و احتمال هرگونه آسیب دیدگی برای دام‌ها را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین شما می توانید با اطمینان و خیالی آسوده از این محصولات در گرمایش گاوداری خود استفاده کنید. در تهیه دستگاه های گرمایشی و برقی، ایمنی حرف اول را می زند و این موضوع برای صاحبان صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو با توجه به ویژگی هایی که در گرماتاب وجود دارد، ایمنی آن به صورت صد در صدی تضمین می شود.

  • کم مصرف بودن گرماتاب گاوداری

با توجه به اینکه گرماتاب به وسیله تابش گرما را در کل محیط انتشار می‌دهد، استفاده از آن در مصرف سوخت بسیار به صرفه است. یکی دیگر از دلایل کم مصرف بودن این محصول، خاصیت گرمایش زیاد آن هنگام سوختن گاز در لوله ها است. هنگام استفاده از این سیستم، لوله هایی که در سراسر گاوداری نصب شده اند گرم می شوند و این موضوع سبب منعکس شدن گرما در کل محیط می شود. بنابراین نیاز نیست برای گرم کردن یک محیط بزرگ از چندین دستگاه حرارتی استفاده کرد و باعث به هدر رفتن انرژی و افزایش هزینه ها شد.

استفاده از یک گرماتاب مناسب می تواند این چالش را به خوبی برطرف نماید. عدم استفاده از موتورخانه مرکزی در گرماتاب گاوداری از دیگر دلایل کم مصرف بودن آن می باشد. به همین دلیل بسیاری از هزینه های نگهداری و تأمین مصارف موتورخانه مرکزی از لیست مخارجتان حذف می گردد.

  • عدم ایجاد سروصدا در محیط گاوداری

ایجاد سروصدا در یک فضای کاری باعث تولید آلودگی صوتی در آن محیط می شود. از مزیت های مهم گرماتاب می توان به عدم ایجاد سر و صدا در محیط اشاره کرد. با توجه به اینکه این محصول در سقف نصب شده و با تابش، گرما را تولید می کند، هیچگونه سرو صدایی برای محیط ایجاد نمی شود.

به طور کلی این سیستم برای محیط کار، بسیار مناسب بوده؛ چرا که بدون ایجاد هیچ گونه آلودگی صوتی اقدام به گرم کردن محیط می کند. این موضوع یک مزیت بسیار مهم بشمار رفته که صاحبان صنایع مختلف از آن غافل نمی شوند.

  • انتقال گرما به صورت مستقیم

در گرماتاب، انتقال گرما مستقیماً از لوله‌ها توسط صفحاتی که در بالای آن قرار دارد انجام می شود. این سیستم ها طوری ساخته شده‌اند که نحوه عملکرد آن موجب انتقال گرما به صورت مستقیم به محیط می گردد. این خصوصیت مهم در گرمایش گاوداری تأثیر زیادی گذاشته و سبب می شود تا کل محیط به صورت یکپارچه گرم شود.

انتقال گرما به صورت مستقیم مزیتی مهم بشمار رفته که باعث صرفه جویی در انرژی مصرفی می شود. در این روش نیازی به استفاده مجدد از محصولات دیگر به منظور گرمایش محیط نیست؛ به همین دلیل هزینه و انرژی زیادی حفظ خواهد شد. این مزیت های مهم سیستم های گرمایشی تابشی سبب محبوبیت و افزایش استفاده آن در صنایع مختلف به ویژه جهت گرمایش گاوداری ها شده است.

 قیمت هیتر تابشی گاوداری

یکی از مواردی که مشتری به آن اهمیت می دهد، قیمت محصول است. افراد به دنبال محصولی با کیفیت و در عین حال خوش قیمت هستند. هیترهای تابشی از آن دسته محصولاتی هستند که شما با خرید آن چند پله در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. البته قیمت این سیستم ها با توجه به مدل، ابعاد، برند، جنس و نوسانات ارزی متفاوت خواهد بود. شما عزیزان می توانید جهت اطمینان از قیمت دقیق هیتر تابشی گاوداری با شماره تلفن های درج شده داخل سایت تماس بگیرید.

سخن پایانی

گرمایش گاوداری از چالش های مهم این صنعت به شمار می رود. محصولات و سیستم های مختلفی جهت تحقق این هدف تولید و عرضه می شوند. از میان محصولات تولید شده، گرماتاب ها یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم های گرمایشی به شمار می روند. این محصول خود دارای انواع مختلفی بوده که بسته به نوع کاربریتان می توانید مدل مدنظرتان را خریداری نمایید.

گرماتاب گاوداری با توجه به مزایای خاصی که دارد، همواره یک محصول پرفروش بین صنایع مختلف می باشد. این سیستم گرما را به صورت کاملاً یکنواخت به کل محیط انتقال می دهد. مهم ترین مزایای این سیستم، کاهش مصرف سوخت بوده که کمک زیادی به حفظ محیط زیست می کند. از دیگر مزایای این سیستم عدم نیاز آن به موتورخانه مرکزی بوده که خود این موضوع هزینه های زیادی را کاهش می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.