گرمایش اماکن عمومی

۳ بازديد

در اماکن مذهبی و عمومی مانند مساجد، حسینیه ها، سالن های مسافربری و غیره، در فصول سرد سال از هیترهای تابشی استفاده می شود. این اماکن  علاوه بر رفت و آمد زیادی که دارند از ابعاد و مساحت بالایی برخوردار هستند؛ از این رو برای گرمایش اماکن عمومی و مذهبی اگر از سیستم های قدیمی مانند موتورخانه ها یا بخاری های صنعتی استفاده کنیم تنها باعث هدر دادن انرژی می شویم و در عین حال گرمای مطلوبی را هم نخواهیم داشت. اما چاره چیست؟ آیا برای سیستم گرمایش مکان های عمومی راه حلی وجود دارد؟

 

 

سیستم گرمایش تابشی؛ گرمایش مکان های عمومی و مذهبی

سیستم های گرمایشی تابشی علاوه بر اینکه در محیط های باز کاربرد دارند، در اماکن سر بسته مانند حسینیه ها، سالن های فروشگاهی و دیگر اماکن عمومی نیز بسیار استفاده می شوند. علت مورد توجه قرار گرفتن این سیستم گرمایشی اول از همه مقرون به صرفه بودنش است؛ چرا که این دستگاه با کمترین انرژی و سوخت کار می کند و به سرعت فضا را به دمای مد نظرتان می رساند. به طور کلی باید گفت با استفاده از هیترهای تابشی دیگر نیاز نیست زمان و تایم طولانی را برای گرم کردن محیط صرف کنید.

گرماتاب ها به دو صورت گازی و برقی به بازار عرضه می شوند که هرکدام از آن ها مشخصه های خاص خود را دارند؛ بنابراین با توجه به شرایطی که در محیط دارید، می توانید محصول مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

نحوه  عملکرد سیستم گرماتاب در گرمایش اماکن عمومی

نحوه عملکرد بخاری تابشی یا همان گرماتاب، در اماکن عمومی به این صورت است که گرما از طریق منعکس کننده هایی که درون دستگاه قرار دارند به تمامی نقاط مکان عمومی و مذهبی ساطع می شود. این سیستم دقیقا مانند یک خورشید عمل می کند و تمامی امواج گرما را به تمامی نقاط بدن می رساند و باعث گرم شدن آن می شود.

 هیتر تابشی ابتدا با احتراق سوخت و انرژی، امواج مادون قرمز را تولید می کند که این امواج به لوله های آلومینایز با دمای خیلی بالا منتقل می شوند و در آخر بصورت یکسان و کنترل شده تمامی محیط را گرم می کنند.

 

مزایای استفاده از هیتر تابشی

در گذشته گرمایش اماکن عمومی کار بسیار دشواری بود اما در دنیای امروز با پیشرفت های چشمگیر پی در پی، کمتر کسی است که درباره مزایای گرماتاب یا هیترهای تابشی نداند. یکی از پررنگ ترین مزیت های این سیستم به نسبت سیستم های گرمایشی قدیمی مانند موتورخانه ها یا بخاری های صنعتی، صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت است که نتیجه آن صرفه جویی در بودجه و سرمایه مصرفی است. در ادامه سعی داریم به دیگر مزایای این سیستم گرمایشی پیشرفته بپردازیم با ما همراه باشید.

  • عدم اشغال فضای مفید:

در گذشته یکی از معضلات سیستم های گرمایشی قدیمی، جاگیر بودن آن ها بود: چرا که اماکن عمومی و مذهبی به تمامی محیط خود نیاز دارند و وجود یک موتورخانه برای راه اندازی یک سیستم گرمایشی مرکزی بسیار کار سختی بود. اما امروزه با وجود هیترهای تابشی این مشکل کاملا برطرف شده است؛ چرا که این سیستم نیازی به جا و مکان خاصی ندارد.

گرماتاب ها این اجازه را به  شما می دهند تا تنها با قرار دادن آن ها در سقف و دیوار از دیگر قسمت های محیط خود استفاده بهینه را ببرید و دیگر نگران جاگیر بودن سیستم گرمایشی نباشید.

 

  • کمک به محیط زیست و جلوگیری از تولید آلودگی:

همانطور که اشاره کردیم سیستم های گرمایش تابشی تا حدود ۶۰% از مصرف سوخت و انرژی را به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی کاهش می دهند. همین کاهش در مصرف انرژی باعث کمتر شدن آلودگی ها براثر مصرف سوخت های فسیلی شده است.

این سیستم پیشرفته برای پخش گرما ابتدا سوخت اولیه را به احتراق در می آورد و پس از آن به شکل امواج مادون قرمز در محیط پخش می شود که همین امر موجب جلوگیری از پخش شدن آلودگی در فضا می شود. گرمایی که از گرماتاب به محیط القا می شود بیشتر از گرمای سیستم های موتورخانه  است؛ چرا که سیستم های قدیمی سعی بر گرم کردن تمامی محیط اطراف داشتند، اما سیستم بخاری تابشی تنها افراد را گرم نگه می دارد.

 

  • کاهش مصرف انرژی:

یکی از مهم ترین و اولین مزایای استفاده از گرماتاب، کاهش در مصرف انرژی است؛ به جرات می توان گفت که این سیستم مصرف انرژی را تا ۶۰% کاهش می دهد. در مقابل برای گرم کردن اماکن عمومی و مذهبی با ابعاد وسیع از طریق سیستم های قدیمی حداقل زمانی که صرف می شود، ۳۶ ساعت است تا محیط به دمای مطلوب و مناسب برسد. بنابراین با کمک گرماتاب ها دیگر نیاز به صرف زمان طولانی برای گرم نمودن اماکن عمومی نیست. این سیستم دقیقاً مانند یک خورشید عمل می کند و گرما را به طور یکسان و دقیق به تمامی نقاط، اشیا و انسان می تاباند.

  • کیفیت بالای هوا و آسایش:

احتمالاً شنیده اید که گرما به علت سبک بودن، همیشه به سمت بالا می رود و در زیر سقف جمع می شود؛ این یکی از معایب سیستم های گرمایشی قدیمی است که باعث اختلاف دمای زیادی بین سقف و کف می شود. اما این مشکل در سیستم های گرماتاب حل شده است؛ چرا که انرژی گرمایشی، کاملاً به صورت یکسان در تمامی نقاط به صورت تابشی پخش می شود و افراد و اجسام را گرم می کند.

گرمای مطلوب بخاری های تابشی محیطی آرامش بخش را برای افراد فراهم می نماید و به طور کلی این دستگاه برای گرمایش اماکن عمومی و مذهبی بهترین گزینه می باشد.

  • دیگر مزایا سیستم گرمایش تابشی:


  1. نگهداری ساده و نصب آسان
  2. مستقل بودن هریک از بخاری های تابشی
  3. منعطف بودن سیستم

 

از چه هیتر تابشی برای گرمایش اماکن عمومی استفاده کنیم؟

اگر به دنبال یک بخاری تابشی مناسب برای اماکن عمومی و مذهبی هستید، توصیه ما به شما استفاده از گرماتاب UT است. این سیستم برای شروع به کار نیازمند گاز شهری بوده و پس از اینکه مشعل مخصوص آن با کمک گاز شروع به کار کرد، درون لوله ها گرما با شدت زیادی منتقل می شود. درون لوله ها این گرما تبدیل به امواج مادون قرمز می گردد که برای محیط آلایندگی ندارد. 

در پایان گرما با کمک منعکس کننده ها بصورت تابشی به تمامی نقاط محیط انتقال پیدا می کند.

مشخصات انواع هیتر تابشی UT

علت نام گذاری گرماتابUT، وجود لوله ای به شکل U در ساختارش می باشد. این سیستم دارای وزنی در حدود ۴۹ تا ۶۷ کیلوگرم بوده و طول آن حدوداً ۳ الی ۹ متر است.

 

سخن پایانی

امروزه برای گرمایش اماکن عمومی و مذهبی از سیستم های پیشرفته ای چون هیترهای تابشی استفاده می شود که مزایای بسیار زیادی دارند. این سیستم در مصرف سوخت و انرژی تا ۶۰% صرفه جویی می کند. از طرفی استفاده از این دستگاه برای محیط اصلاً مضر نیست؛ چرا که در هنگام ورود سوخت های فسیلی این سوخت تبدیل به امواج مادون قرمز شده و پس از آن به شکل گرما به محیط منتقل می شود.

سیستم هیتر تابشی دارای انواع مختلفی است که یکی از رایج ترین آنها در اماکن عمومی مدل UT است. این مدل از گرماتاب ها به علت وجود لوله U شکلی که در ساختارش قرار دارد به این نام معروف است. جاگیر نبودن، نصب آسان، کیفیت عالی و طول عمر بالا از جمله مزیت های گرماتاب ها است. پیشنهاد می کنیم لیستی از مشخصات مدنظرتان را تهیه کنید و با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا با مشاوره ای عالی خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

گرمایش گاوداری

۱ بازديد

برای گرمایش گاوداری سیستم های مدرنی مانند گرماتاب گاوداری یا هیتر تابشی گاوداری (بخاری تابشی گاوداری) تولید و عرضه شده است. سیستم گرمایش تابشی گاوداری یکی از بهترین محصولات گرمایشی است که عملکردی مشابه به تابش خورشید دارند و سبب گرم شدن محیط به صورت یکنواخت می شوند. ضمنا این دستگاه علاوه بر این موضوع، در مصرف انرژی و سوخت بسیار بهینه عمل می کند. اگر شما هم کنجکاو شده اید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.
از دیرباز تا اکنون سیستم گرمادهی گاوداری از چالش‌های اصلی صاحبان این صنعت، بوده است. با توجه به اهمیت فرآورده هایی مانند گوشت و شیر گاو، نگهداری دام از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ از این رو در فصول سرد سال مسئله گرم شدن گاوداری از دغدغه های بسیار مهم دامداران به شمار می رود.

 بالا بودن بیش از اندازه دمای دامداری باعث می شود تا حیوان علوفه مصرف نکند و این موضوع بر روی وزن گیری آن تاثیر می گذارد. از طرفی پایین بودن دما باعث می شود تا دام برای افزایش انرژی، علوفه بیشتری مصرف کند که در این حالت ضریب تبدیل علوفه به شیر و گوشت کاهش می یابد. اما راه حل چیست؟ چگونه می توان محیط دامداری را با توجه به شرایط دام و آب و هوا تنظیم نمود؟

 

سیستم گرمایش تابشی چیست؟

در سیستم های سنتی تمام گرما به سمت بالا می رود؛ اما در سیستم گرمایش تابشی، گرما به اجسام و اشیا منتقل می‌گردد و این عمل خیلی سریع اتفاق می افتد. این سیستم ها در سال های اخیر در گرمایش گاوداری بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و مشتریان زیادی را جذب خود کرده است. گرمای سیستم های گرمایشی تابشی بسیار لذت بخش بوده و می‌تواند فضای گاوداری شما را بسیار دلنشین کند.
سیستم گرمایش تابشی از جدیدترین سیستم ها جهت گرم کردن فضاهای بزرگ مانند سوله و گاوداری می باشد. در این سیستم ها از روش تابشی مانند خورشید برای گرم کردن کل محیط استفاده می شود. سیستم های گرمایشی تابشی گرما را از دیوارها، کف و سقف منتقل می نمایند. این سیستم جایگزین بسیار خوبی برای بخاری های سنتی است؛ چرا که هم نصب آسانی دارد و هم به لحاظ مصرف انرژی بهینه عمل می کند.

 

 

نحوه عملکرد سیستم های هیتر تابشی در گرمایش گاوداری

سوخت مصرفی گرماتاب های گاوداری از گاز شهری می باشد. در این سیستم ها، گاز، داخل لوله های طویل سوخته و گرمای ناشی از آن به صورت تابشی سبب گرم شدن محیط می شود. ضریب تابشی لوله ها بسیار بالا بوده و به همین دلیل انرژی تلف شده ناشی از آن بسیار کم است که این خصوصیت مهم سبب کاهش مصرف انرژی می گردد.

حرارت تولید شده در لوله ها باعث می شود تا صفحاتی که در بالای این لوله ها قرار دارند، گرما را به محیط به صورت یکنواخت منتقل نمایند. در واقع امواج تولید شده توسط صفحات بالای لوله ها به سمت پایین و بالا رفته و در نتیجه در کل محیط منعکس می شود.

بهترین سیستم های گرمایش تابشی برای گرم کردن گاوداری

سیستم های تابشی از محبوب ترین دستگاه ها در گرمایش گاوداری هستند که در فصول سرد سال مورد استقبال بسیاری از دامداران قرار می گیرند. ناگفته نماند که گرماتاب گاوداری دارای انواع مختلفی است که از بهترین مدل های آن، می توان به گرماتاب لوله ای، هیتر تابشی و جت هیتر اشاره کرد.

 

  • گرماتاب لوله ای

گرماتاب های لوله ای از بهترین هیترهای تابشی گاوداری به حساب می آیند. این گرماتاب خود انواع مختلفی دارد که لوله ای مدل UT و لوله ای سری SL از مهم ترین مدل های این نوع گرماتاب به شمار می روند.

گرماتاب های لوله ای UT بدلیل ساختار لوله ای u شکل خود به این اسم معروف شده اند. این سیستم گرمایش تابشی در ارتفاع سقف و دیوار نصب می شود که از طریق گاز شهری موجب گرمایش محیط می شود. در این نوع گرماتاب گرما به وسیله لوله هایی که در سقف نصب شده اند تابش یافته و در سراسر محیط منعکس می شوند.

گرماتاب لوله ای SL نیز به دلیل داشتن یک لوله در ساختار خود بدین شکل نامگذاری شده است و همانند گرماتاب ut برای گرمایش محیط از گاز شهری استفاده می کند. این گرماتاب به علت داشتن یک لوله تابشی بیشتر مناسب محیط های کوچک می باشد. در این دستگاه گرمای محیط به وسیله مشعلی که در داخل لوله قرار دارد تامین می شود. هر دو سری با توجه به کاربری مدنظرتان بسیار مناسب هستند.

  • جت هیتر

جت هیتر یکی دیگر از سیستم های گرمایش تابشی گاوداری به شمار می رود. در واقع این محصول نوعی بخاری تابشی بوده که علاوه بر صنعت گاوداری در صنایع دیگر نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هیتر تابشی گاوداری که به بخاری موشکی نیز معروف است، از سیستم های گرمایشی پرتوان محسوب می شود و بیشتر در محیط های بزرگ مانند برخی از گاوداری ها کاربرد دارد

ناگفته نماند که جت هیتر در دو مدل گازی و برقی تولید می شود که نوع برقی آن با استفاده از جریان الکتریکی، انرژی مورد نیاز را برای گرمای محیط فراهم می نماید. این محصول به دلیل مزایای فراوانی که دارد از بهترین گرماتاب های شناخته شده است و یک سیستم بی نظیر جهت گرمایش گاوداری می باشد.

  • هیتر تابشی سرامیکی

هیتر سرامیکی از دیگر محصولات گرماتاب گاوداری به شمار می رود که در محیط های بزرگ مانند کارخانه ها و گاوداری ها استفاده می شود. متریال به کار رفته در این محصول سرامیکی بوده و با داشتن روکش فلزی از بهره وری بالایی برخوردار است. در این دستگاه، برای تولید گرما از انرژی الکتریکی استفاده می شود که این انرژی در هیتر سرامیکی از صفحات مقاوم آن عبور کرده و با حرارتی که ایجاد می کند سبب انتقال گرما در محیط می شود.

البته در هسته مرکزی این محصول از نیکل و کروم استفاده شده که این موضوع گرمای زیادی را تولید می کند. این سیستم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد از محبوب ترین گرماتاب های گاوداری به شمار می رود.


 

  مزایای استفاده از هیتر تابشی در گاوداری ها

سیستم گرمایش تابشی از مزایای زیادی برخوردار است و همین امر سبب شده تا استفاده از آن در گرمایش گاوداری روزبه‌روز افزایش یابد. این مزایا سبب می شود تا مشتری مربوطه با اطمینان کامل اقدام به خرید این محصولات نماید. سیستم های گرمایشی تابشی دقیقاً همچین مزیتی دارند و با توجه به کارایی و ویژگی های فوق العاده ای که دارند، از قیمتی مناسبی نیز برخوردار هستند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

  •   ایمنی بالا گرماتاب در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دیگر

ایمنی بالا در استفاده از یک محصول در گرمایش گاوداری بسیار حائز اهمیت است. سیستم های گرمایشی زیادی برای صنعت گاوداری وجود دارند که از ایمنی کاملی برخوردار نمی باشند. مثلا بخاری های گازی ممکن است سبب نشت گاز شده و موجب به خطر افتادن حیات دام هایتان شود. اما استفاده از گرماتاب در صنایع مختلف مخصوصا گاوداری، به دلیل اینکه از روش تابشی در تولید گرما استفاده می کند، چنین مشکلی به وجود نمی آید.

این سیستم در بالای سقف به طور استاندارد نصب می شود و احتمال هرگونه آسیب دیدگی برای دام‌ها را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین شما می توانید با اطمینان و خیالی آسوده از این محصولات در گرمایش گاوداری خود استفاده کنید. در تهیه دستگاه های گرمایشی و برقی، ایمنی حرف اول را می زند و این موضوع برای صاحبان صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو با توجه به ویژگی هایی که در گرماتاب وجود دارد، ایمنی آن به صورت صد در صدی تضمین می شود.

  • کم مصرف بودن گرماتاب گاوداری

با توجه به اینکه گرماتاب به وسیله تابش گرما را در کل محیط انتشار می‌دهد، استفاده از آن در مصرف سوخت بسیار به صرفه است. یکی دیگر از دلایل کم مصرف بودن این محصول، خاصیت گرمایش زیاد آن هنگام سوختن گاز در لوله ها است. هنگام استفاده از این سیستم، لوله هایی که در سراسر گاوداری نصب شده اند گرم می شوند و این موضوع سبب منعکس شدن گرما در کل محیط می شود. بنابراین نیاز نیست برای گرم کردن یک محیط بزرگ از چندین دستگاه حرارتی استفاده کرد و باعث به هدر رفتن انرژی و افزایش هزینه ها شد.

استفاده از یک گرماتاب مناسب می تواند این چالش را به خوبی برطرف نماید. عدم استفاده از موتورخانه مرکزی در گرماتاب گاوداری از دیگر دلایل کم مصرف بودن آن می باشد. به همین دلیل بسیاری از هزینه های نگهداری و تأمین مصارف موتورخانه مرکزی از لیست مخارجتان حذف می گردد.

  • عدم ایجاد سروصدا در محیط گاوداری

ایجاد سروصدا در یک فضای کاری باعث تولید آلودگی صوتی در آن محیط می شود. از مزیت های مهم گرماتاب می توان به عدم ایجاد سر و صدا در محیط اشاره کرد. با توجه به اینکه این محصول در سقف نصب شده و با تابش، گرما را تولید می کند، هیچگونه سرو صدایی برای محیط ایجاد نمی شود.

به طور کلی این سیستم برای محیط کار، بسیار مناسب بوده؛ چرا که بدون ایجاد هیچ گونه آلودگی صوتی اقدام به گرم کردن محیط می کند. این موضوع یک مزیت بسیار مهم بشمار رفته که صاحبان صنایع مختلف از آن غافل نمی شوند.

  • انتقال گرما به صورت مستقیم

در گرماتاب، انتقال گرما مستقیماً از لوله‌ها توسط صفحاتی که در بالای آن قرار دارد انجام می شود. این سیستم ها طوری ساخته شده‌اند که نحوه عملکرد آن موجب انتقال گرما به صورت مستقیم به محیط می گردد. این خصوصیت مهم در گرمایش گاوداری تأثیر زیادی گذاشته و سبب می شود تا کل محیط به صورت یکپارچه گرم شود.

انتقال گرما به صورت مستقیم مزیتی مهم بشمار رفته که باعث صرفه جویی در انرژی مصرفی می شود. در این روش نیازی به استفاده مجدد از محصولات دیگر به منظور گرمایش محیط نیست؛ به همین دلیل هزینه و انرژی زیادی حفظ خواهد شد. این مزیت های مهم سیستم های گرمایشی تابشی سبب محبوبیت و افزایش استفاده آن در صنایع مختلف به ویژه جهت گرمایش گاوداری ها شده است.

 قیمت هیتر تابشی گاوداری

یکی از مواردی که مشتری به آن اهمیت می دهد، قیمت محصول است. افراد به دنبال محصولی با کیفیت و در عین حال خوش قیمت هستند. هیترهای تابشی از آن دسته محصولاتی هستند که شما با خرید آن چند پله در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. البته قیمت این سیستم ها با توجه به مدل، ابعاد، برند، جنس و نوسانات ارزی متفاوت خواهد بود. شما عزیزان می توانید جهت اطمینان از قیمت دقیق هیتر تابشی گاوداری با شماره تلفن های درج شده داخل سایت تماس بگیرید.

سخن پایانی

گرمایش گاوداری از چالش های مهم این صنعت به شمار می رود. محصولات و سیستم های مختلفی جهت تحقق این هدف تولید و عرضه می شوند. از میان محصولات تولید شده، گرماتاب ها یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم های گرمایشی به شمار می روند. این محصول خود دارای انواع مختلفی بوده که بسته به نوع کاربریتان می توانید مدل مدنظرتان را خریداری نمایید.

گرماتاب گاوداری با توجه به مزایای خاصی که دارد، همواره یک محصول پرفروش بین صنایع مختلف می باشد. این سیستم گرما را به صورت کاملاً یکنواخت به کل محیط انتقال می دهد. مهم ترین مزایای این سیستم، کاهش مصرف سوخت بوده که کمک زیادی به حفظ محیط زیست می کند. از دیگر مزایای این سیستم عدم نیاز آن به موتورخانه مرکزی بوده که خود این موضوع هزینه های زیادی را کاهش می دهد.

گرمایش آشیانه هواپیما

۱ بازديد

گرمایش آشیانه هواپیما بسیار کار سختی است و به طور معمول برای گرم نگه داشتن این محیط انرژی زیادی تلف می گردد. آشیانه هواپیما محل متفاوتی به نسبت دیگر محیط ها می باشد؛ چرا که این مکان دارای سقفی بلند و درب های ورودی و خروجی با طول و عرض زیاد است. با هر بار باز و بسته شدن درب ها مقدار بسیار زیادی انرژی از محیط خارج می شود و همین امر گرم نگه داشتن آشیانه را با مشکل رو به رو می سازد.

نحوه عملکرد هیتر تابشی در گرمایش آشیانه هواپیما

گرمایش تابشی آشیانه هواپیما با استفاده از سیستم های گرمایشی قدیمی مانند شوفاژ، بخاری و غیره، امکان پذیر نیست. اما راه حل چیست؟ امروزه برای گرم کردن این محیط از گرماتاب ها استفاده می کنند. این سیستم گرمایشی پیشرفته با عملکردی دقیقاً مانند خورشید تمامی محیط را به طور یکسان گرم می‌کند و دما را به میزان دلخواه شما افزایش می‌دهد. هیترهای تابشی در سقف آشیانه‌ها نصب شده و با کمک انرژی برق یا گاز شروع به کار می‌کنند، پس از آن این انرژی اولیه به امواج مادون قرمز تبدیل شده و با کمک منعکس کننده های موجود گرما به تمامی نقاط تابانده می شود.

 

سیستم گرمایش تابشی چیست؟

سیستم های گرمایش تابشی با کمک امواج مادون قرمز تمامی محیط را گرم می‌کنند. عملکرد این نوع سیستم دقیقاً مانند خورشید است، چرا که خورشید برای گرم کردن زمین امواج فرو سرخ از خود ساطع می کند. در آشیانه هواپیما با نصب سیستم گرمایش تابشی در سقف دقیقا همچین عملی رخ می دهد. سیستم گرمایشی تابشی ابتدا با تابش امواج مادون قرمز به محیط تمامی اشیا و افرادی را که در آشیانه قرار دارند را گرم می کند و سپس این هواپیما، افراد و اشیا هستند که با گرمای جذب شده محیط آشیانه را به دمای مطلوب می رسانند. اما یکی از ویژگی های مهم این دستگاه که بسیار چشم گیر است بی خطر بودن آن به نسبت اشعه های فرو سرخ خورشید می باشد.

 

 

بهترین سیستم گرمایش تابشی آشیانه هواپیما

حال شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که بهترین سیستم گرمایش تابشی برای یک آشیانه هواپیما کدام یک از مدل های بخاری های تابشی است؟ هریک از انواع سیستم های گرماتاب دارای ویژگی های خاصی می باشند که همین مشخصه ها، آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. یکی از بهترین سیستم ها برای گرمایش آشیانه هواپیما، گرماتاب UT می باشد که در ادامه قصد داریم بطور کامل آن را معرفی نماییم.

هیتر تابشی مدل UT

این مدل از گرماتاب ها برای شروع به کار به دو سوخت اولیه یعنی گاز و برق نیاز دارند. طریقه کار این سیستم به این صورت است که ابتدا گاز شهری وارد دستگاه شده، سپس مشعلی که در لوله ها تعبیه شده، روشن می شود. با حرارتی که این مشعل از خود تولید می کند در درون لوله ها امواج مادون قرمزی ایجاد می شود که به کمک منعکس کننده ها به تمامی نقاط، بطور تابشی گرما پخش می گردد.

علت نام گذاری این گرماتاب بخاطر ظاهر U شکل لوله های آن است که سبب شده عملکرد این سیستم را نسبت به دیگر سیستم های گرمایش تابشی متمایز کند. این وسیله گرمایشی تابشی نسبت به دیگر سیستم ها دارای مزیت های زیادی است که یکی از مهم ترین فواید آن مقرون به صرفه بودنش می باشد.

 

مزایا سیستم گرمایش تابشی

این وسیله گرمایشی دارای مزایا و ویژگی های متعددی است که موجب برتری آن نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی قدیمی موجود در بازار شده است. در ادامه قصد داریم برخی از مزایای استفاده از این سیستم را در فرایند گرمایش آشیانه هواپیما را بیان و برسی کنیم:

  • عدم ایجاد گرد و غبار در فضا:

یکی از مهم ترین شرایط نگهداری هواپیماها نبود هرگونه گرد و غبار در محیط آشیانه آنهاست. هواپیما مانند دیگر ماشین آلات در برابر گرد و غبار بسیار حساس است؛ بنابراین در نگهداری از آن ها و جلوگیری از ورود هرگونه گرد و غبار باید کوشا باشید.

سیستم های گرمایش تابشی به علت جا به جا نکردن هوا در محیط باعث به حرکت درآمدن گرد و خاک در هوا نمی شوند؛ به همین دلیل می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای نصب در آشیانه های هواپیما باشند. این سیستم طوری طراحی شده است که تنها گرما را بصورت تابشی به افراد و اشیا می تاباند و برای جابه جایی گرما نیازی به هوا ندارد. به همین دلیل میکروب و هرگونه آلودگی محیطی از قسمتی به قسمت دیگر منتقل نمی شود.

  • گرمایش مستقیم از سقف:

هواپیماها دارای ابعاد بزرگ و طول بلندی هستند؛ به همین دلیل برای قرار گرفتن در آشیانه نیازمند فضایی بزرگ می باشند. سازندگان آشیانه ها تا حد امکان از قرار دادن اشیا و ابزارآلاتی که باعث کوچک شدن فضا و جاگیر بودن می شوند خودداری می کنند. گرماتاب یکی از بهترین انتخاب ها برای جایگزینی سیستم های گرمایشی قدیمی به شمار می روند؛ چرا که این سیستم بر روی سقف نصب می شود و دیگر جا و محیطی مخصوص برای قرار دادن نیاز ندارد. کافی است سیستم گرمایشی تابشی را بر روی سقف آشیانه نصب کنید و از گرمای آن، نهایت استفاده را ببرید.

  • عدم ایجاد گاز های سمی:

محیط آشیانه باید کاملا استریل و عاری از هرگونه میکروب و گازهای سمی باشد. سیستم های گرمایش قدیمی به علت استفاده مستقیم از انرژی های فسیلی مانند گاز و تبدیل آن به گرما باعث ایجاد مقداری گاز سمی در محیط می شدند؛ اما امروزه با وجود گرماتاب ها دیگر این مشکل پیش نمی آید. گرماتاب ها ابتدا با مقدار کمی انرژی گازی یا برق شروع به کار می کنند و سپس این سوخت اولیه تبدیل به امواج مادون قرمز می شود که این امواج محیط را گرم نگه می دارد. امواج فرو سرخ هیچگونه گاز سمی به همراه خود ندارد و محیط آشیانه کاملاً گرم و بدون گازهای مضر خواهد بود.

 

  • عدم اشغال فضای مفید:

هیترهای تابشی نیاز به محیطی خاص برای نصب ندارند. البته سیستم های گرمایشی قدیمی مانند شوفاژ برای راه اندازی نیازمند محیطی برای قرار دادن موتورخانه بودند؛ اما امروزه با وجود گرماتاب ها دیگر نیازی به چنین مکانی برای راه اندازی سیستم گرمایشی نیست. آشیانه ها برای نگهداری از هواپیما ساخته شده اند که خود به تنهایی فضای زیادی را اشغال می کنند؛ به همین دلیل برای گرمایش این محیط ها بهترین انتخاب گرماتاب ها هستند که بصورت سقفی نصب می شوند. هیترهای تابشی دیگر فضایی را اشغال نمی کنند و شما می توانید از تمامی محیط آشیانه برای نگهداری هواپیما استفاده نمایید.

 

کلام آخر

یکی از بهترین انتخاب ها برای گرمایش آشیانه هواپیما، گرماتاب مدل UT می باشد. این مدل از گرماتاب ها یکی از پیشرفته ترین سیستم های گرمایشی دنیا بشمار می روند که دارای مزایای متعددی نیز هستند. بخاری های تابشی بسیار مقرون به صرفه هستند و مانند یک خورشید تمامی محیط را بطور یکسان گرم می کنند. ضمنا از انتقال هرگونه میکروب بیماری زا و گازهای سمی نیز جلوگیری می نمایند.

این سیستم گرمایشی ابتدا با کمک سوخت اولیه گاز شروع به کار می کند و سپس این سوخت تبدیل به امواج مادون قرمز شده و در محیط پخش می شود. این پخش امواج در نهایت موجب گرم شدن سریع و یکنواخت اجسام و محیط می گردد.

 

راهنمای خرید بهترین سیستم مه پاش

۵ بازديد

 

بهترین سیستم مه پاش، قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل نموده و آن را با فشار زیادی به محیط منتقل می کند. قطرات بسیار ریز، گرمای محیط را جذب نموده و باعث خنک سازی و مرطوب شدن هوا می شوند. اما بهترین سیستم رطوبت ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مقاله برترین سیستم های مه پاش را مورد بررسی قرار می دهیم. از طرفی این مقاله به عنوان راهنمای خرید مه پاش به صورت جامع در اختیار شما قرار گرفته تا از آن نهایت استفاده را ببرید.

 

تعریف مه ساز

بدین ترتیب مه پاش با جذب هوای گرم باعث مرطوب سازی و خنک شدن هوای اطراف می شود. در واقع هیچ یک از المان‌های موجود در محیط خیس نمی شوند؛ بدین ترتیب هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد. این سیستم در انواع محیط های صنعتی، مرغداری ها و مراکز پرورش طیور، اماکن مسکونی، تجاری مانند رستوران ها و کافی شاپ ها می‌توانند در محیط های باز و بسته بسیار کاربردی باشد.

در ابتدا قبل از اینکه مه پاش را بررسی کنیم، باید بدانیم که در واقع مه پاش چیست؟ و عملکرد آن به چه صورت است. این سیستم رطوبت ساز با استفاده از منبع تغذیه، آب ورودی را دریافت کرده و به قطرات بسیار ریزی تبدیل می کند. این قطرات با فشار زیادی وارد محیط اطراف شده و گرمای هوای محیط را جذب می کنند. قطرات ایجاد شده توسط دستگاه رطوبت ساز بسیار ریز هستند؛ به همین خاطر در کسری از ثانیه تبخیر می شوند.

 

سیستم های مه پاش چگونه کار می کنند؟

در ابتدا سیستم مه پاش، با استفاده از منبع تغذیه (شیر آب، شیلنگ، پمپ) آب ورودی را به دستگاه وارد می کند. این دستگاه از طریق لوله هایی، آب ورودی را با فشار زیادی به سمت نازل ها هدایت می‌نماید. آب خارج شده از روزنه نازل ها، به قطرات بسیار ریزی تبدیل می‌شود. ذرات بسیار ریز ایجاد شده به مولکول های هوای گرم چسبیده و تبخیر می شوند. این مکانیزم، مرطوب‌سازی هوا را به همراه دارد که با استفاده آن، همچنین آلاینده ها و گرد و غبار موجود در هوا به سمت پایین حرکت می کند. بدین ترتیب هوای موجود عاری از هرگونه آلایندگی یا گرد و غبار خواهد شد.

 

یک سیستم مه پاش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم مه پاش به عنوان یکی از مدرن‌ترین سیستم های خنک کننده، علاوه بر مرطوب سازی هوا مزیت های بی‌شماری به همراه دارد. به همین دلیل می توان از این دستگاه در مکان های مخصوصی مانند مراکز پرورش طیور، گلخانه ها، باغات و یا رستوران و کافی شاپ ها نیز استفاده کرد. در ادامه به بررسی این مزایا پرداخته‌ایم:

1.از بین بردن آلودگی و ذرات معلق در هوا:

سیستم رطوبت ساز، از طریق پخش ذرات کوچک آب، باعث سنگین شدن آلودگی های موجود در هوا می‌شود؛ به همین دلیل ذرات به سمت پایین حرکت می کنند. از این رو سیستم رطوبت ساز برای محیط هایی مانند انبار، مزارع، مراکز بازیافت زباله و غیره بسیار مناسب است.

2.صرفه اقتصادی:

یکی از مهم‌ترین ویژگی هایی که این سیستم داراست، این است که از این دستگاه می توان در انواع محیط های باز و بسته استفاده کرد. این دستگاه نسبت به سایر سیستم های سرمایشی، آب و برق بسیار کمتری مصرف می کند. به همین علت پنکه رطوبت ساز می تواند بسیار اقتصادی باشد.

3.افزایش میزان رطوبت هوا:

قطرات منتشر شده از سیستم مه پاش، به قدری ریز هستند که باعث خیس شدن اجسام موجود در محیط نمی شود، بلکه از طریق جذب گرما، باعث ماندن رطوبت در هوا می شوند. بدین ترتیب این دستگاه برای محیط هایی که دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک اند، بسیار مناسب است.

 

4.نگهداری آسان:

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های سیستم مه پاش نحوه نگهداری آن است. این دستگاه بدون نیاز به سرویس و نگهداری خاصی کار می کند. اما باید توجه داشته باشید که ضربه محکمی به سیستم وارد نشود. همچنین باید فیلتر ورودی را بعد از مدتی شستشو داد تا آلودگی ها و رسوبات از آن پاک شود.

5.بهبود سلامت:

رطوبت ایجاد شده از سیستم مه پاش، باعث ایجاد طراوت و شادابی پوست می شود. از طرفی دیگر، به علت جذب آلودگی های هوا، تنفس را لذت بخش می کند. این دستگاه قادر است بوی سیگار و دخانیات را کاملاً از بین ببرد. علاوه بر این، سیستم پنکه مه پاش باعث ایجاد حس شادی و آرامش در افراد می شود.

6.سیستم دفع انواع حشرات:

این سیستم می‌تواند باعث کاهش و دفع حشرات در محیط هایی مانند باغ، حیاط، مکان های پرورش طیور و غیره شود. همچنین از این دستگاه می‌توان برای سم‌پاشی باغات و گلخانه‌ها استفاده کرد. بدین ترتیب با استفاده از پنکه مه پاش می‌توان از فضای باز بدون گزش حیوانات لذت برد.

 

 

انواع سیست مه ساز از لحاظ عملکرد

سیستم های رطوبت ساز، از لحاظ عملکرد به سه بخش مه پاش های کم فشار، فشار متوسط و فشار قوی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این بخش ها، برای محیط های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که در این بخش به بررسی هر یک از آن ها به طور کامل می پردازیم.

1.مه پاش فشار کم:

مه پاش کم فشار، همانطور که از نامش پیداست، با میزان فشار کم بین 2.5 تا 4 بار، کار می کند. بدین ترتیب میزان فشار آب شهری، مناسب این نوع از سیستم های مه پاش است. فشار آب شهری می‌تواند بین 15 تا 20 نازل را تأمین کند؛ به همین دلیل می‌توان از این دستگاه برای گیاهان باغچه‌ای، گلخانه‌ها، بالکن، آلاچیق و غیره استفاده کرد.

2.مه پاش فشار متوسط:

مه پاش فشار متوسط، عمدتاً به‌عنوان مرطوب ساز محبوب و اقتصادی شناخته می‌شود که پمپ آن، فشاری بین 7 تا 17 بار ایجاد می‌کند. این نوع از مه پاش‌ها، برای محیط های کوچکی مانند منازل مسکونی و یا رستوران‌ها و کافی شاپ ها طراحی شده‌اند.

3.مه پاش فشار قوی:

مه پاش فشار قوی، با استفاده از تجهیزات ویژه‌ای که می‌تواند فشار زیاد آب را تحمل کند، ساخته شده است. این سیستم‌ها قادرند ذرات آب را به میزان 3 تا 5 میکرون کوچک کنند. به همین دلیل توانایی آن ها برای خنک کردن محیط نسبت به سایر نمونه‌های موجود بیشتر خواهد بود. همچنین این دستگاه به هیچ وجه باعث خیس شدن زمین و اجسام موجود در محیط نمی‌شود.

 

انواع سیستم مه پاش از لحاظ کاربرد

سیستم‌های رطوبت ساز، از لحاظ میزان عملکرد و اندازه، برای محیط های مختلفی طراحی و ساخته شده اند. به طوری که برخی از آن ها برای محیط های خانگی و مسکونی مناسب هستند و برخی دیگر برای مکان های صنعتی و نیمه صنعتی در حجم و ابعاد بزرگ‌تری تولید می شوند. این سیستم ها دارای قدرت‌های متفاوتی برای پخش کردن آب هستند. در این بخش انواع سیستم های رطوبت ساز از لحاظ کاربرد به طور کامل شرح داده شده است:

1.پنکه مه پاش:

عملکرد این نوع از دستگاه های رطوبت ساز بدین صورت است که ابتدا آب ورودی از مخزن زیر پنکه، به سمت صفحه، روبه‌روی پره ها هدایت می شود. این صفحه دارای نازل های زیر 10 تا 50 میکرون است. پره های این دستگاه باعث می شود مه ایجاد شده، در فضای اطراف پخش گردد و باعث خنک سازی محیط تا میزان 1- درجه سانتی گراد شود.

پنکه های مه پاش با سرعت و قدرت های متفاوتی ساخته می شوند. بنابراین، با توجه به مدل این دستگاه می توان برای انواع مکان های خانگی مانند تراس و هر فضای باز کمتر از 400 متر، از آن ها استفاده کرد. 

2.مه پاش نیمه صنعتی:

مه پاش های نیمه صنعتی از طریق نازل های 15 الی 30 میکرونی قطرات آب را به میزان بسیار ریزی درآورده و به محیط منتقل می کنند. این دستگاه قادر است محیط هایی با فضای باز یا بسته را در مساحت زیادی پوشش دهد. علاوه بر این این سیستم باعث کاهش دما به میزان 10 الی 15 درجه سانتی گراد (10 الی 15 درجه فارنهایت) می شود. به همین خاطر مه پاش نیمه صنعتی یکی از بهترین سیستم های خنک ساز شناخته شده است.

مه پاش نیمه صنعتی، برای لوکیشن های بزرگ، عملکرد ایده آل و مناسبی دارد. از این رو می توان در مکان هایی نظیر گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها، آلاچیق، رستوران، ویلا، کنار استخر و غیره از این سیستم رطوبت ساز استفاده کرد.

 

3.مه پاش صنعتی:

مه پاش صنعتی، در انواع مختلفی ساخته شده و در اختیار صنعتگران قرار گرفته است. سیستم رطوبت ساز صنعتی، مه‌های سردی را در مساحت گسترده‌ای پراکنده می‌کند. این مه پاش‌ها به دلیل اینکه در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای چندین پمپ بسیار قوی باشند. به همین خاطر از این مه پاش‌ها در سوله‌ها، محیط های تجاری و کارخانجات استفاده می‌نمایند.

فشار آب در این دستگاه می‌تواند به میزان 200 بار افزایش پیدا کند. بدین ترتیب، مه پاش صنعتی به دلیل قدرت سرمایشی بالایی که دارد، باعث افزایش عملکرد بهینه ابزارآلات و دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود. همچنین قابلیت اتصال این دستگاه به حسگرهای تشخیص دما و رطوبت وجود دارد؛

 

4.مه پاش خانگی:

این نوع از سیستم های رطوبت ساز جزوی از مدرن‌ترین دستگاه هایی هستند که به دنیای لوازم‌خانگی وارد شده اند. این دستگاه به تهویه و رطوبت انواع محیط های کوچک باز یا بسته بسیار کمک می‌کند. دستگاه مه پاش خانگی با استفاده از خنک کردن آب ورودی و انتقال آن به فضای اطراف به صورت قطرات بسیار ریز، عمل تهویه و خنک سازی را انجام می‌دهد.

برخی از مه پاش‌های خانگی بدون نیاز به برق و یا سیم کشی کار می‌کنند. برای این کار، تنها لازم است شیر و یا شیلنگ آب را به مه پاش متصل کنید. البته از این دستگاه تنها در حیاط خانه استفاده نمی‌شود؛ 

  • فضای باز رستوران ها و کافه ها
  • بالکن ها و تراس آپارتمان ها
  • ویلاها و روف گاردن ها
  • گلخانه های کوچک و خانگی
  • سالن‌های پرورش قارچ، زعفران و غیره

 

نکاتی که در حین خرید مه پاش باید در نظر بگیرید

قبل از خرید انواع سیستم‌های رطوبت ساز، باید نکاتی را در نظر بگیرید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین سیستم مه پاش مناسب کاربری خود را بشناسید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید.

1.میزان رطوبت مورد نیاز محیط خود را مشخص کنید:

طبیعتاً برای تأمین رطوبت و سرمایش محیط‌هایی با مساحت‌های مختلف نیاز به سیستم‌های رطوبت ساز متفاوتی خواهید داشت. مثلاً برای سرمایش یک کارخانه صنعتی بزرگ شما باید از مه پاش صنعتی استفاده کنید. توجه به این نکته به شما کمک زیادی در زمینه صرفه‌جویی منابع انرژی آب و برق می‌کند.

2.گارانتی مه‌پاش‌ها را چک کنید:

مه پاش ها حداقل باید دارای ضمانت نامه۳ساله باشند؛ بنابراین سعی کنید از شرکت‌های معتبر آنها را خریداری کنید.  همچنین سرویس‌های دوره‌ای فصلی و تعمیرات تخصصی می‌تواند شامل این گارانتی باشد. این کار علاوه بر اینکه کیفیت محصول شما را ضمانت می‌کند، باعث اطمینان خاطر شما از اشکالات احتمالی دستگاه می شود.

 

3.میزان صدا سیستم مه‌پاش‌ها را نسبت به محیط خود بسنجید:

برخی از مکان‌ها مانند رستوران ها، کافه و یا منازل مسکونی، نیاز به استفاده از سیستم های رطوبت ساز بی‌صدا دارند. به همین خاطر در این مکان ها از سیستم‌های مه پاش خانگی استفاده می شود. البته در برخی مکان های دیگر، ایجاد سر و صدای سیستم های رطوبت ساز، تداخلی در کار ایجاد نمی‌کنند. به همین خاطر باید به این نکته توجه زیادی کرد.

 

4.از ایمنی رطوبت ساز نسبت به محیط خود اطمینان حاصل کنید:

دستگاه‌های رطوبت ساز نسبت به ضربات سنگین بسیار حساس هستند. بدین ترتیب باید فاصله مناسب و استاندارد آن‌ها با المان های موجود در محیط رعایت گردد. شما باید دستگاه مه پاش را به گونه‌ای انتخاب کنید که ایمنی آن به طور کامل رعایت شود.

5.هزینه نگهداری آن را بررسی کنید:

شما باید میزان آب و برق مکانی که قصد نصب مه پاش را دارید محاسبه کرده و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. این کار قطع باعث می‌شود تا مدلی مناسب و مقرون به صرفه را با توجه به کاربریتان تهیه نمایید. البته برای این کار شما می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان در این زمینه از میزان آب و برق مصرفی توسط دستگاه مطلع شوید.

6.ابعاد سیستم مد نظر خود را نسبت به محیط کاربرد بسنجید :

سیستم های مه پاش با توجه به نوع کاربری، در انواع مختلفی ساخته می شوند؛ بنابراین شما باید سیستم مدنظرتان را با توجه به مساحت و ابعاد مکان خود، انتخاب کنید. این کار باعث بهره وری بالا و صرفه جویی در مصرف منابع می‌شود. پس قبل از خرید محصول، ابعاد دستگاه را چک کرده و مناسب‌ترین نوع را برای محیطتان خریداری کنید.

 

سخن پایانی

سیستم مه پاش نوع جدید و مدرنی از سیستم های سرمایشی است. این دستگاه، مصرف آب و برق بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم های سرمایشی دارد. دستگاه های رطوبت ساز علاوه بر ایجاد محیطی خنک و مرطوب باعث دفع حشرات و ایجاد هوایی عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار می شوند.